Home > Geen categorie > Vast bij je ziektekosten verzekering #h #in

Vast bij je ziektekosten verzekering #h #in

Afgelopen jaar heb ik wederom een poging gedaan om eens na te gaan of een andere ziektekosten verzekering mogelijk goedkoper is. Volgens BNR zou je er honderden euro's mee kunnen besparen. Echter het uiteindelijke resultaat is helaas dat ik gewoon nog steeds bij dezelfde verzekering ben blijven steken. Ik zeg helaas, want ik ben niet blijven steken omdat ik geconstateerd heb dat deze goedkoper was maar gewoon omdat ik te weinig tijd heb gehad te onderzoeken welke andere verzekering nu goedkoper is.

Aan het eind van het jaar komen de verzekeringen altijd met hun nieuwe tarieven. Dit komt ieder jaar helaas heel laat. We hebben dan ongeveer een maand de tijd om uit te zoeken of een andere verzekering goedkoper is of beter bij ons past. Er zijn echter een aantal problemen, namelijk er zijn nogal wat verzekeringen en bovendien toont iedere verzekering weer op een andere manier zijn dekkingen. Je hebt dus veel tijd nodig om alles uit te zoeken.

Ja, je hebt van die vergelijkingssite die het allemaal voor je weergeven, maar zo erg gedetailleerd is dat niet. Je zult naar je eigen situatie moeten kijken en daarin kiezen welke kosten je wel eens of regelmatig hebt. Die kosten moet je kunnen (blijven) declareren zodat je volop gebruik kunt maken van je verzekering. Bovendien is er maar één van die sites die ik vertrouw en dat is de site van de consumentenbond. Hoe denk je namelijk anders dat die vergelijkingssites geld verdienen, ja ze moeten geld verdienen ja. 

Volgend jaar ga ik weer een poging doen en ik weet nu al dat ik eigenlijk weer te weinig tijd heb, want de overheid zal wel weer met veel nieuwe dingen komen die ze wel of niet in het basis pakket dekken. Een oproep aan de overheid dus: ga nou niet ieder jaar vanalles en nogwat veranderen, een open marktwerking bevorder je hier echt niet mee, want als je moeilijk kunt vergelijken en geen keuze kunt maken, dan blijven we met zijn allen lekker altijd bij dezelfde verzekering want die is vertrouwd ook al zou deze het duurste zijn.

Graag hoor ik van jullie wat jullie hier van vinden, zowel over deze gedachte als de lengte van de tekst, is aantrekkelijk het te lezen en te reageren? Bedankt!

Categorieën:Geen categorie
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

